Leverans- och köpvillkor

 

*Fraktkostnad och leverans 

Hemleverans med Gordon delivery frysbilar  - Order över 922kR - Frakt kostnad 0Kr

Hemleverans med Gordon delivery  frysbilar  - Order under 922kR - Frakt kostnad 199Kr

*Våra special lådor med kolsyris - Utanför ordinarie lev område där inga andra alternativ finns.

Våra special lådor med kolsyris  - Order över 922Kr Frakt kostnad -99Kr

Våra special lådor med kolsyris  - Order under 922Kr Frakt kostnad -199Kr 

Notera att det är vi som avgör  vad som är mest  lämpligast för dom här specialådorna hur dom levereras.

Kan lev  hem och till ombud.

 

Leverans adresser

Vi levererar till lägenheter,villor,radhus,sommarstugor.

Vi levererar inte till företags adresser

Retur och återbetalning

Kunden har rätt att häva köpet fram till onsdag kl 12 innan planerad leverans utan någon kostnad. Efter kl 12 debiteras en avgift på 225kr som avser uppbokad fraktkostnad. Gällande prenumerationslådor eller andra specialanpassade lådor har kunden rätt att häva köpet senast söndagen innan planerad leverans. www.Dalafisk.se produkter omfattas inte av ångerrätt enligt Distansavtalslagen (2005:59). Du kan läsa mer om de varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på konsumentverkets hemsida: Är du inte nöjd med din produkt och vill  reklamera en vara så kan vi  naturligtvis hjälpa er med en (fryspall retur  på kundens bekostad) med ett av transportbolagen vi samarbetar med till vårat  fryslager.Transportörens fraktkostnad gäller.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

 

Du som kund kan läsa mer under avsnittet 

https://www.dalafisk.se/leverans-och-kopvillkor

ALLMÄNNA VILLKOR

§1 ALLMÄNT


Genom att bli kund (När ma köper nånting på våran webbplats) hos www.Dalafisk.se godkänner du villkoren som är presenterade nedan.

Villkoren reglerar samtliga frågor som dessa villkor berör www.Dalafisk.se förbehåller sig rätten att uppdatera och revidera dessa villkor. För specifika köp, t ex erbjudanden kan andra villkor gälla, och är i sådana fall i tillägg till nedan villkor.

www.Dalafisk.se har vid misstanke om bedrägeri  rätt att häva köpet. Beställare måste vara myndig. Priser kan löpande justeras, samt produktinformation eller annat innehåll på hemsidan. Ändringar annonseras på hemsidan. Vi reserverar oss för slutförsäljningar, ändringar i innehållet samt fel i informationen på hemsidan.

Har du några frågor kring våra villkor, kontakta 010-7623221 eller på info@Dalafisk.se

§2 BESTÄLLNING

Beställning sker genom www.Dalafisk.se eller via någon av våra representanter.

§3:1 LEVERANS - Gordon delivery

Leverans av produkter sker hem till dörren till den adress som du angett vid beställning.Leverans sker  normalt mellan 16:00 – 22:00 måndag till fredag samt 09:00-22:00 under helger. Avvikelser kan förekomma och meddelas då på sms av transportören.

På lev dagen som ni själva har valt går ett flertal sms ut till dig som kund. Där kan man följa tansportörens frysbil i realtid, möter man inte bilen  när den kommer så ställer ställer shuffören er beställning utanför dörren, därefter lämnas er best utanför dörren på angiven adress ( det som har angivits i beställningen) Ansvaret för lådan övergår då till dig som kund och www.Dalafisk.se samt transportören ersätter ej stulen eller väderdrabbad låda. Notera att vi inte levererar till företags adresser. Vid oförutsedda händelser eller dåliga väderförhållanden kan leveransen bli försenad och leverans senare än 22:00 vara aktuellt. I sådana fall blir ni kontaktad  innan 22:00 på sms och uppdaterad om leverans status av transportören.

Transportören levererar alltid i obruten kylkedja och hålls inom korrekt frys temperatur  hela vägen till leverans. Möter man inte bilen/shuffören vid leverans övergår kyl ansvaret till dig som kund, notera att all reklamationsrätt upphör när fryskedjan är bruten.

www.Dalafisk.se samt våra leverans partner förbehåller sig rätten att avboka en leverans om kunden angivit felaktiga uppgifter, vid force majure-liknande händelser (§12) eller om någon annan yttre omständighet väsentligen förändrats. www.Dalafisk.se har vid utebliven leverans pga felaktiga eller bristande uppgifter, exempelvis portkod, adress,företagsadresser, etc,svarar inte i telefon har vi  rätt att debitera för leveransen ytterligare 1 gång (225kr inkl moms från 1 jan 2023). Finns ej portkod behövs porttelefon eller annan lev information så att transportören kan ringa dig som kund per telefon för att kunna genomföra leveransen, får dom då inget svar, tar  dom lådan tillbaka och ni blir då debiterar för  ytteligare ett leveranasförsök.

I samband med att du beställer hemkörning av din försändelse så delar vi dina personuppgifter (bl.a. namn och adress) med Gordon Services AB, som är självständigt personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter i samband med leverans. Läs deras integritetspolicy här.

 §3:2 LEVERANS- MED VÅRA SPECIALÅDOR MED KOILSYRIS

Leveransvillkor meddelas på sms som vår personal skickar till er i samband med att vi kommer överens om en leveransdag.

§4 REKLAMATION

Kontrollera varorna så att inget har skadats i leveransen. Utsända varor tas ej i retur utan godkännande från oss. Senast samma dag eller dagen efter leverans ska anmärkningar göras. Vid fel på vara ersätts det med i första hand nya varor alternativt tillgodo vid nästa leverans. Senare inkomna klagomål godkänns ej om inte reklamationen är av sådan art att undantag kan ges. Felet skall rimligen ha uppstått under vår hantering. Är du inte nöjd med din produkt och vill  reklamera/lämna tillbaka en vara så arrangerar ni själva(kunden) en egen frystransport till ett av våra fryslager på er egen bekostad. Adress meddelas via mail kontakt.

§5 UTEBLIVEN LEVERANS

Vid utebliven eller avsevärt felaktig leverans som orsakats av www.Dalafisk.se eller trasnsportören har kunden rätt att häva köpet och få tillbaka pengarna, om senare leverans inte kan godtas. (Detta gäller ej vid paragraf 3.)

§6 INNEHÅLL

www.Dalafisk.se produkter kommer alltid från noga utvalda producenter. Vill du veta mer om våra producenter kontakta gärna oss på info@Dalafisk.se. Vi försöker alltid packa så nära angiven vikt som möjligt, dock är det ett hantverk och blir aldrig exakt.

Vi reserverar oss mot eventuella förändringar i lådan vid exempelvis slutförsäljning men har för avsikt att stämma av med kunden vid större ändringar och antingen hitta en ersättningsprodukt eller byta leveransdag.

§7 PRISER

Alla priser är i SEK inkl. moms. och omfattar 1 leverans leveransförsök.

§8 BETALNING

Betalning sker med hjälp av dom betalingsalternativ vi erbjuder via www.Dalafisk.se

Kortköpen sker direkt hos  och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Endast trunkerad kortinformation hanteras eller sparas hos www.Dalafisk.se dvs. endast de fyra sista siffrorna i kortnumret samt kortets giltighetstid. Pengarna dras från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

§9 ÅNGERRÄTT

Kunden har rätt att häva köpet fram kl 12 på onsdagen innan planerad leverans. Efter kl debiteras en avgift på 225 kr som täcker våra kostnader för uppbokade fraktkostnader.  Gällande prenumerationslådor  har kunden rätt att häva köpet senast söndagen innan planerad leverans. När det kommer till Specialanpassade lådor som t.ex. färska produkter som Jullåda, Påsklåda osv så måste avbokning ske senast sju dagar innan leverans.www.Dalafisk.se produkter omfattas inte av ångerrätt enligt Distansavtalslagen (2005:59). Du kan läsa mer de varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

§10 ÅTERVINNING

Då vi hanterar känsliga produkter som fisk & skaldjur i våra lokaler får vi tyvärr inte återta utsända lådor av livsmedelshygieniska skäl. Vi rekommenderar wellpappåtervinningen.

§11 KUNDSERVICE

Behöver du hjälp med din beställning, komma med synpunkter eller frågor är du välkommen att ringa oss på telefon: 010-7623221 eller mejla till info@Dalafisk.se

§12 FORCE MAJEURE

Vi förbehåller oss mot förhinder att leverera på grund av omständigheter utanför vår kontroll som inte går att beräkna såsom krig, krigsliknande tillstånd, arbetsplatskonflikter, strejk, eldsvåda, oväder, katastrofer eller liknande händelser.